SEKTION
BESTÄLLNING
Efter en lyckat genomförd beställning skickas en orderbekräftelse till den e-post du angett. Har du inte tagit emot bekräftelsen inom 60 min, vänligen kontakta kundtjänst.
Vid en företagsbeställning uppger du organisationsnummer, fakturerings- och leveransadress, e-postadress, kontaktperson samt telefonnummer. Som privatperson uppger du ditt personnummer istället för organisationsnummer.
I de fall ordern inte har börjat hanteras är detta möjligt. Kontakta oss (länk) snarast för assistans.
Ja, via Mina sidor (länk) kan du se din unika orderhistorik samt pågående orderstatus på eventuell aktuell beställning.
Fraktpriset baseras på varukorgens totala vikt, belopp och volym. Summan påverkas även av huruvida du väljer eget fraktavtal eller vårt föreslagna fraktalternativ som vanligtvis är mest fördelaktigt när beställningen levereras i flera delsändelser.
Ja, det går alldeles utmärkt. Notera att alla priser visas exklusive moms som standard. Längst upp på sidan går det att ändra profil till privatperson för att se korrekta priser.
Vid en första beställning skapas automatiskt ett konto. Vid framtida beställningar krävs då ingen inloggning eller nyregistrering, det gäller enbart i de fall du önskar mer information om lagd order.
I KORTA DRAG
ORDERBEKRÄFTELSE
En orderbekräftelse innebär att vi har mottagit din beställning.
FRAKTKOSTNAD
Gällande fraktpris för aktuell order visas i kassan vid utcheckning.
PRIVATPERSON
Du kan handla hos oss som privatperson. Notera priserna som visas exklusive moms.
SEKTION
MITT KONTO
Under Mina sidor hittar du angivna kontaktuppgifter, din orderhistorik samt orderstatus på ännu ej levererade beställningar.
Ett konto skapas automatiskt när du lägger din första order alternativt via länken Mina sidor.
Det går alldeles utmärkt att återställa ditt lösenord och därefter få möjlighet att skapa ett nytt. Gå till Mina sidor och välj alternativet Glömt lösenord.
Det går bra att skapa ett nytt konto alternativt ändra uppgifter på det befintliga kontot.
Självklart, det gör du genom att logga in på Mina sidor.
I KORTA DRAG
SKAPA KONTO
Ett konto skapas automatiskt när en beställning görs.
GLÖMT LÖSENORD
Gå till Mina sidor och välj alternativet Glömt lösenord.
ORDERHISTORIK
Se tidigare lagda beställningar på Mina sidor.
SEKTION
BETALNING
Norrmark erbjuder betalsätten faktura och kortbetalning.
Beroende på vald profil, företag eller privatperson, visas priserna exklusive eller inklusive moms. Förvalt är Företag, därmed syns priserna exklusive moms om inget ändras i inställningarna.
Ja, din orderbekräftelse som mottas efter lagd beställning är kvitto på din order. Spara därefter din följesedel som även fungerar som garantivillkor och krävs vid en eventuell retur och reklamation. Följesedeln skickas alltid ut i samband med leverans.
I KORTA DRAG
BETALNING
Vi erbjuder vi betalningsalternativen faktura och kortbetalning.
MOMSVISNING
Priserna visas exkl. moms som standard. Välj önskat visningslaternativ överst på sidan.
GARANTIBEVIS
Din följesedel är ditt garantivillkor och krävs vid retur och reklamation.
SEKTION
LEVERANS
Du ser förväntat sändningsdatum under respektive produkt. Vanligtvis sker leverans av varor tillhörande vårt standardsortiment inom 3-5 arbetsdagar.
För att möjliggöra billigare och snabbare frakter för dig som kund har vi ett nära samarbete med våra noggrant utvalda leverantörer. Beställningsvaror som vi själva inte lagerför skickas direkt från våra samarbetspartners och din order kan därför komma att dellevereras.
Under Mina sidor har du möjlighet att se orderstatus.
.
Vår standardfrakt alternativt din egen speditör (ange ditt fraktavtals uppgifter).
Ja, kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att lägga din beställning.
Fraktpriset baseras på varukorgens totala vikt, belopp och volym. Summan påverkas även av huruvida du väljer eget fraktavtal eller vårt föreslagna fraktalternativ som vanligtvis är mest fördelaktigt när beställningen levereras i flera delsändelser.
Ja, du behöver då ange transportörens namn och avtalsnummer.
Det går alldeles utmärkt, det finns möjlighet för detta i kassan vid utcheckning.
Undersök antal kolli och säkerställ att godset är i synbart gott skick. Om inte är det viktigt att ange detta vid kvittens vilket krävs för giltig reklamation.
I KORTA DRAG
LEVERANSTID
Din leverans kan komma att levereras i flera sändningar. Förväntad leveranstid hittar du under varje enskild produkt.
LEVERANSKONTROLL
Kontrollera alltid godset vid leverans innan signering.
eget fraktavtal
Vi erbjuder möjligheten att använda eget fraktavtal.
SEKTION
ÅNGERRÄTT, REKLAMATION OCH GARANTI
Som standard erbjuder vi 2 års fabriksgaranti. I de fall detta inte gäller specificeras detta på varje enskild produkts sida. Spara alltid följesedeln som är ditt garantibevis. Den skickas ut i samband med leverans av din order.
Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar på större delen av vårt sortiment. På varje unik produktsida finns information om vad som gäller för den specifika produkten.
Kontakta alltid oss för en retur så hjälper vi dig vidare. Klicka här för att prata med oss direkt, slå en signal på XX eller maila på kundtjanst@norrmark.se. Tänk på att en ångrad produkt alltid ska returneras i sin originalförpackning med tillhörande emballage. Även kvitto eller kopia på denna måste medfölja.
.
Din följesedel som skickas ut i samband med leverans gäller som garantibevis. Kontakta vår kundtjänst för att starta ett ärende och erhålla en returfraktsedel. Ytterligare instruktioner får du tillsammans med returfraktsedeln.
Så snart vi har tagit emot och kontrollerat din retur återkopplar vi snarast.
Inom 14 arbetsdagar via ursprungligt betalningssätt.
I KORTA DRAG
GARANTI
Som standard erbjuder vi 2 års fabriksgaranti. I de fall detta inte gäller specificeras detta på den enskilda produktsidan.
ÖPPET KÖP
Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar på större delen av vårt sortiment. I de fall detta inte gäller specificeras detta på den enskilda produktsidan.
RETUR
Kontakta oss alltid för en retur så hjälper vi dig vidare. Originalförpackning, emballage och kvitto krävs för godkänd retur.
REKLAMATION
Din följesedel gäller som garantibevis. Kontakta oss för reklamation så hjälper vi dig vidare.
SEKTION
SORTIMENT
Självklart hjälper vi dig att få svar på dina frågor. Klicka här för att Fråga direkt (länk) eller välj något av våra övriga kontaktsätt (länk) som passar dig bäst.
Vi guidar dagligen våra kunder till rätt produkter för rätt ändamål. I ärlighetens namn vet vi inget roligare. Klicka snabbt och enkelt på Fråga direkt så hjälper vi dig.
I enighet med Norrmarks filosofi är vi ständigt på jakt efter att optimera vårt produktutbud. Endast det bästa är gott nog. Vårt sortiment är därför levande och uppdateras ständigt. Något nytt väntar därför alltid vid varje besök hos oss.
Använd gärna vår sökfunktion som guidar dig rätt. Det går även att hitta det du söker via våra övergripande sortimentskategorier samt vår A-Ö där samtliga produktkategorier finns listade.
I KORTA DRAG
FÅ HJÄLP
Du kan enkelt få hjälp att hitta det du söker i vårt sortiment genom Fråga direkt.
HITTA SJÄLV
Använd vår sökfunktion eller leta dig fram genom våra produktkategorier alternativt vårt A till Ö-register för att hitta det du söker.