SEKTION

BESTÄLLNING

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

Efter en lyckad genomförd beställning skickas en orderbekräftelse till den e-post du angett. Har du inte tagit emot bekräftelsen inom 60 min, vänligen kontakta kundtjänst.

Vilka uppgifter måste jag ange vid beställning?

Vid en företagsbeställning uppger du organisationsnummer, fakturerings- och leveransadress, e-postadress, kontaktperson samt telefonnummer. Som privatperson uppger du ditt personnummer istället för organisationsnummer.

Kan jag ändra en redan lagd order?

I de fall ordern inte har börjat hanteras är detta möjligt. Kontakta oss snarast för assistans.

Kan jag se min beställning på Mitt konto?

Ja, via Mitt konto kan du se din unika orderhistorik samt pågående orderstatus på aktuell beställning.

Vad kostar frakten?

Fraktpriset baseras på varukorgens totala vikt och volym. 

Kan jag handla som privatperson?

Ja, det går alldeles utmärkt. Alla priser visas både exklusive och inklusive moms. I kassan väljer du att betala som privatperson.

Behöver jag ha ett konto för att handla hos Norrmark?

Vid en första beställning skapas automatiskt ett konto. Vid framtida beställningar krävs då ingen inloggning eller nyregistrering, det gäller enbart i de fall du önskar mer information om lagd order.

I KORTA DRAG

SEKTION

BESTÄLLNING

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

Efter en lyckat genomförd beställning skickas en orderbekräftelse till den e-post du angett. Har du inte tagit emot bekräftelsen inom 60 min, vänligen kontakta kundtjänst.

Vilka uppgifter måste jag ange vid beställning?

Vid en företagsbeställning uppger du organisationsnummer, fakturerings- och leveransadress, e-postadress, kontaktperson samt telefonnummer. Som privatperson uppger du ditt personnummer istället för organisationsnummer.

Kan jag ändra en redan lagd order?

I de fall ordern inte har börjat hanteras är detta möjligt. Kontakta oss (länk) snarast för assistans.

Kan jag se min beställning på Mina sidor?

Ja, via Mina sidor (länk) kan du se din unika orderhistorik samt pågående orderstatus på eventuell aktuell beställning.

Vad kostar frakten?

Fraktpriset baseras på varukorgens totala vikt, belopp och volym. Summan påverkas även av huruvida du väljer eget fraktavtal eller vårt föreslagna fraktalternativ som vanligtvis är mest fördelaktigt när beställningen levereras i flera delsändelser.

Kan jag handla som privatperson?

Ja, det går alldeles utmärkt. Notera att alla priser visas exklusive moms som standard. Längst upp på sidan går det att ändra profil till privatperson för att se korrekta priser.

Behöver jag ha ett konto för att handla hos Norrmark?

Vid en första beställning skapas automatiskt ett konto. Vid framtida beställningar krävs då ingen inloggning eller nyregistrering, det gäller enbart i de fall du önskar mer information om lagd order.

I KORTA DRAG

SEKTION

MITT KONTO

Vad hittar jag på Mitt konto?

Under Mitt konto hittar du angivna kontaktuppgifter, din orderhistorik samt orderstatus på ännu ej levererade beställningar.

Hur skapar jag ett konto?

Ett konto skapas automatiskt när du lägger din första order alternativt via Mitt konto.

Jag har glömt mitt lösenord, kan jag få ett nytt?

Det går alldeles utmärkt att återställa ditt lösenord och därefter få möjlighet att skapa ett nytt. Gå till Mitt konto och välj alternativet Glömt lösenord.

Vi byter inköpare på vårt företag, kan den nya medarbetaren få ett eget inlogg?

Det går bra att skapa ett nytt konto alternativt ändra uppgifter på det befintliga kontot.

Kan jag se min orderhistorik?

Självklart, det gör du genom att logga in på Mitt konto.

I KORTA DRAG

SEKTION

MITT KONTO

Vad hittar jag på Mina sidor?

Under Mina sidor hittar du angivna kontaktuppgifter, din orderhistorik samt orderstatus på ännu ej levererade beställningar.

Hur skapar jag ett konto?

Ett konto skapas automatiskt när du lägger din första order alternativt via länken Mina sidor.

Jag har glömt mitt lösenord, kan jag få ett nytt?

Det går alldeles utmärkt att återställa ditt lösenord och därefter få möjlighet att skapa ett nytt. Gå till Mina sidor och välj alternativet Glömt lösenord.

Vi byter inköpare på vårt företag, kan den nya medarbetaren få ett eget inlogg?

Det går bra att skapa ett nytt konto alternativt ändra uppgifter på det befintliga kontot.

Kan jag se min orderhistorik?

Självklart, det gör du genom att logga in på Mina sidor.

I KORTA DRAG

SEKTION

BETALNING

Vilka olika betalningssätt finns det?

Norrmark erbjuder betalsätten faktura, kortbetalning, direktbank, konto samt delbetalning. Notera att betalsätten varierar mellan företag och privatpersoner.

Är priserna inklusive eller exklusive moms?

Priser på samtliga produkter i Norrmarks sortiment visas exklusive och inklusive moms. 

Får jag ett kvitto och garantibevis?

Ja, din orderbekräftelse som mottas efter lagd beställning är kvitto på din order. Spara därefter din följesedel som även fungerar som garantivillkor och krävs vid en eventuell retur och reklamation. Följesedeln skickas alltid ut i samband med leverans.

I KORTA DRAG

SEKTION

BETALNING

Vilka olika betalningssätt finns det?

Norrmark erbjuder betalsätten faktura och kortbetalning.

Är priserna inklusive eller exklusive moms?

Beroende på vald profil, företag eller privatperson, visas priserna exklusive eller inklusive moms. Förvalt är Företag, därmed syns priserna exklusive moms om inget ändras i inställningarna.

Får jag ett kvitto och garantibevis?

Ja, din orderbekräftelse som mottas efter lagd beställning är kvitto på din order. Spara därefter din följesedel som även fungerar som garantivillkor och krävs vid en eventuell retur och reklamation. Följesedeln skickas alltid ut i samband med leverans.

I KORTA DRAG

SEKTION

LEVERANS

När levereras min order?

Du ser förväntat sändningsdatum under respektive produkt. Vanligtvis sker utleverans av varor tillhörande vårt standardsortiment inom 3-5 arbetsdagar.

Hur levereras min order?

För att möjliggöra billigare och snabbare frakter för dig som kund har vi ett nära samarbete med våra noggrant utvalda leverantörer. Beställningsvaror som vi själva inte lagerför skickas direkt från våra samarbetspartners och din order kan därför komma att dellevereras.

Är min order skickad?

Under Mitt konto har du möjlighet att se orderstatus.
.

Levererar Norrmark utanför Sverige?

Ja, kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att lägga din beställning.

 

Vad kostar frakten?

Fraktpriset baseras på varukorgens totala vikt och volym. Fraktsumman för aktuell order visas i kassan.

 

Kan jag ange en annan leveransadress än faktureringsadress?

Det går alldeles utmärkt, det finns möjlighet för detta i kassan vid utcheckning.

Vad ska jag tänka på när jag tar emot min leverans?

Undersök antal kolli och säkerställ att godset är i synbart gott skick. Om inte är det viktigt att ange detta vid kvittens vilket krävs för giltig reklamation.

I KORTA DRAG

SEKTION

LEVERANS

När levereras min order?

Du ser förväntat sändningsdatum under respektive produkt. Vanligtvis sker leverans av varor tillhörande vårt standardsortiment inom 3-5 arbetsdagar.

Hur levereras min order?

För att möjliggöra billigare och snabbare frakter för dig som kund har vi ett nära samarbete med våra noggrant utvalda leverantörer. Beställningsvaror som vi själva inte lagerför skickas direkt från våra samarbetspartners och din order kan därför komma att dellevereras.

Är min order skickad?

Under Mina sidor har du möjlighet att se orderstatus.
.

Vilka leveranssätt kan jag välja på?

Vår standardfrakt alternativt din egen speditör (ange ditt fraktavtals uppgifter).

Levererar Norrmark utanför Sverige?

Ja, kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att lägga din beställning.

Vad kostar frakten?

Fraktpriset baseras på varukorgens totala vikt, belopp och volym. Summan påverkas även av huruvida du väljer eget fraktavtal eller vårt föreslagna fraktalternativ som vanligtvis är mest fördelaktigt när beställningen levereras i flera delsändelser.

Kan jag använda eget fraktavtal?

Ja, du behöver då ange transportörens namn och avtalsnummer.

Kan jag ange en annan leveransadress än faktureringsadress?

Det går alldeles utmärkt, det finns möjlighet för detta i kassan vid utcheckning.

Vad ska jag tänka på när jag tar emot min leverans?

Undersök antal kolli och säkerställ att godset är i synbart gott skick. Om inte är det viktigt att ange detta vid kvittens vilket krävs för giltig reklamation.

I KORTA DRAG

SEKTION

ÅNGERRÄTT, REKLAMATION OCH GARANTI

Vilken garanti gäller för Norrmarks produkter?

Gällande garantivillkor hittar du på varje enskild produktsida. Spara alltid följesedeln som är ditt garantibevis. Den skickas ut i samband med leverans av din order.

 

Har Norrmark öppet köp?

Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar på vårt standardsortiment. Notera att full retur inte gäller samtliga produkter. Läs mer i Våra köpvillkor.

 

Hur ångrar jag ett köp och returnerar varan?

Kontakta alltid oss för en retur så hjälper vi dig vidare. Tänk på att en ångrad produkt alltid ska returneras i sin originalförpackning med tillhörande emballage. Även kvitto eller kopia på denna måste medfölja.

.

Hur reklamerar jag en vara?

Din följesedel som skickas ut i samband med leverans gäller som garantibevis. Kontakta vår kundtjänst för att starta ett ärende och erhålla en returfraktsedel. Ytterligare instruktioner får du tillsammans med returfraktsedeln.

 

Vad händer när jag har gjort en retur?

Så snart vi har tagit emot och kontrollerat din retur återkopplar vi snarast.

När sker återbetalningen vid godkänd retur?

Inom 14 arbetsdagar via ursprungligt betalningssätt.

I KORTA DRAG

SEKTION

ÅNGERRÄTT, REKLAMATION OCH GARANTI

Vilken garanti gäller för Norrmarks produkter?

Som standard erbjuder vi 2 års fabriksgaranti. I de fall detta inte gäller specificeras detta på varje enskild produkts sida. Spara alltid följesedeln som är ditt garantibevis. Den skickas ut i samband med leverans av din order.

Har Norrmark öppet köp?

Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar på större delen av vårt sortiment. På varje unik produktsida finns information om vad som gäller för den specifika produkten.

Hur ångrar jag ett köp och returnerar varan?

Kontakta alltid oss för en retur så hjälper vi dig vidare. Klicka här för att prata med oss direkt, slå en signal på XX eller maila på kundtjanst@norrmark.se. Tänk på att en ångrad produkt alltid ska returneras i sin originalförpackning med tillhörande emballage. Även kvitto eller kopia på denna måste medfölja.

.

Hur reklamerar jag en vara?

Din följesedel som skickas ut i samband med leverans gäller som garantibevis. Kontakta vår kundtjänst  för att starta ett ärende och erhålla en returfraktsedel. Ytterligare instruktioner får du tillsammans med returfraktsedeln.

Vad händer när jag har gjort en retur?

Så snart vi har tagit emot och kontrollerat din retur återkopplar vi snarast.

När sker återbetalningen vid godkänd retur?

Inom 14 arbetsdagar via ursprungligt betalningssätt.

I KORTA DRAG

SEKTION

SORTIMENT

Jag har frågor om en produkt i Norrmarks sortiment, vem kan jag prata med?

Självklart hjälper vi dig att få svar på dina frågor. Klicka på Fråga direkt eller välj något av våra övriga kontaktsätt som passar dig bäst.

Jag hittar inte det jag söker, kan jag få hjälp?

Vi guidar dagligen våra kunder till rätt produkter för rätt ändamål. Klicka snabbt och enkelt på Fråga direkt så hjälper vi dig.

Hur ofta uppdateras Norrmarks sortiment?

I enighet med Norrmarks filosofi är vi ständigt på jakt efter att optimera vårt produktutbud. Endast det bästa är gott nog. Vårt sortiment är därför levande och uppdateras ständigt. Något nytt väntar därför oftast vid ett besök hos oss.

Hur söker jag efter produkter i butiken?

Använd gärna vår sökfunktion som guidar dig rätt. Det går även att hitta det du söker via våra övergripande sortimentskategorier samt vår A-Ö där samtliga produktkategorier finns listade.

I KORTA DRAG

SEKTION

SORTIMENT

Jag har frågor om en produkt i Norrmarks sortiment, vem kan jag prata med?

Självklart hjälper vi dig att få svar på dina frågor. Klicka här för att Fråga direkt (länk) eller välj något av våra övriga kontaktsätt (länk) som passar dig bäst.

Jag hittar inte det jag söker, kan jag få hjälp?

Vi guidar dagligen våra kunder till rätt produkter för rätt ändamål. I ärlighetens namn vet vi inget roligare. Klicka snabbt och enkelt på Fråga direkt så hjälper vi dig.

Hur ofta uppdateras Norrmarks sortiment?

I enighet med Norrmarks filosofi är vi ständigt på jakt efter att optimera vårt produktutbud. Endast det bästa är gott nog. Vårt sortiment är därför levande och uppdateras ständigt. Något nytt väntar därför alltid vid varje besök hos oss.

Hur söker jag efter produkter i butiken?

Använd gärna vår sökfunktion som guidar dig rätt. Det går även att hitta det du söker via våra övergripande sortimentskategorier samt vår A-Ö där samtliga produktkategorier finns listade.

I KORTA DRAG