FRAKT OCH LEVERANS
Fraktpris
Fraktpriset varierar från vara till vara, beroende på vikt och volym. Priset får du reda på genom att lägga en vara i varukorgen och sedan gå till varukorgen alternativt kassan. Våra fraktpriser gäller inom Sverige, kontakta kundtjänst för information om frakter utanför landets gränser.
Leveranstid
De flesta av våra produkter tillhörande vårt standardsortiment skickas inom 3-5 arbetsdagar. Under varje produkt hittar du förväntat avsändningsdatum, dvs, det datum varan skickas från oss alternativt vår leverantör till din angivna leveransadress.
Leverans utanför Sverige
Vi levererar utanför Sveriges gränser. Kontakta oss för att få hjälp med din beställning.
Ändring av leveransadress
När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att se till att leveransadressen är helt korrekt innan en order genomförs och godkänns. Kontakta oss för assistans.
Vid leveransförsening
Vid leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa via e-post. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har du som kund rätt att makulera de varor som inte levererats. Obs: detta gäller ej produkter som ej är lagerförda och som produceras på kundens begäran. Då måste förseningen vara av betydande art. Eventuellt inkomstbortfall i samband med försening ersätts inte.
Vid transportskada eller saknat gods
Efter notering på fraktsedeln vid synliga skador på emballage eller gods, eller vid avsaknad av kolli, ska anmälan ske till Norrmark inom sju dagar från mottagandet med uppvisande av bilder på gods samt emballage. Vi frånsäger oss allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier ej är uppfyllda. Kontakta oss här på önskat sätt. OBS, är skadan/avsaknaden inte anmäld på fraktsedeln är transportreklamationen ej giltig.
Vid mottagande av leverans
Var noga med att alltid kontrollera ditt mottagna gods innan kvittering. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan ska detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den.